standaard

Scrolla!

Scrolla! is een nieuw concept in de webdesign business. Om het merk goed en op de juiste manier in de markt te zetten, is Scrolla! de samenwerking met Maatwerk Online aangegaan op een aantal vlakken:

Het project is nu enkele maanden bezig en de klant blijkt tevreden:

"Maatwerk Online heeft zo veel kennis over Online Marketing dat het 'bijna eng' is. Of het nu over Google Analytics, Google Adverteren of over Facebook gaat: ze zijn altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Top!"

Het mooiste resultaat wat we bij Scrolla! hebben behaald, is toch wel de zeer geavanceerde A/B test die we hebben gedraaid zijn. Dat leggen we graag uit:

Hetzelfde product & ándere marketing: 59% hogere conversie!

We adverteren al lang voor Scrolla! en met mooie resultaten. Zoals een stijging van het conversiepercentage van 0,67% naar 4,58% bijvoorbeeld. Maar we hadden het gevoel dat er meer mogelijk was. In overleg met Scrolla! is besloten om het product dat Scrolla! aanbiedt, anders in te delen.

Waar Scrolla websites aanbood voor € 799 inclusief een aantal gratis functies, gingen we een test opzetten met sites voor € 599. Waarbij men voor de normale gratis functies nu zou moeten betalen. Onze hypothese was dat men met die lagere prijs eerder online zou converteren, en dat men die uitbreidingsfuncties toch wel zou aanschaffen. Om uiteindelijk met hetzelfde product méér rendement te genereren (in vergelijking met de zogenaamde 0-situatie waarbij die functies nog gratis waren).

De cijfers:

  • Stijging in conversiepercentage van 59%
  • Kosten per online conversie zijn gedaald met 2,3% in AdWords én Facebook
  • De kosten per klik zijn in Facebook met 26% gedaald!
  • Omzetstijging per klant: 8% t.o.v. de oude situatie

Hoe zijn we te werk gegaan?

Zoals gezegd is een dergelijke A/B test vrij geavanceerd. Wat vooral belangrijk is, is dat je alles goed uitdenkt. Dat deden we in globale lijnen als volgt:

  1. Beide proposities volledig uitgewerkt (0-situatie en de hypothese-situatie)
  2. Vervolgens hebben we bepaald waar we allemaal rekening mee moesten houden. Je wilt tenslotte niet dat een sitebezoekers eerst een prijs van € 799 site en de dag daarna op de site ziet staan dat het nu nog maar € 599 is.
  3. Vervolgens hebben we via cookies 50% van het websitesverkeer naar de 0-situatie geleid en 50% naar de hypothese-situatie. Maar dan wel op een dusdanige manier dat de sitebezoekers in principe niet meer de andere variant te zien kunnen krijgen.
  4. Door middel van uitgekiende advertenties in Google AdWords en Facebook hebben we het voor elkaar gekregen om 50% van het verkeer weer naar de 0-situatie te leiden en de andere 50% weer naar de hypothese-situatie.
  5. Alles hebben we in kaart gebracht door gebruik te maken van 4 verschillende Google Analytics weergaves waarin we alle varianten optimaal konden meten.

 

Op deze manier kon Maatwerk Online meten welke variant online beter zou werken. En tegelijkertijd kon Scrolla! meten welke variant het meeste resultaat opleverde. Want alles draait uiteindelijk om het scoren van daadwerkelijke klanten na offerte aanvragen. Gezien de uitkomsten (59% hogere online conversie, 8% meer omzet per klant) zijn we nu volledig met de hypothese-situatie aan het werk. Top toch?!

 

Stel je vraag

  • * velden zijn verplicht.

Recente projecten

  • Perfect Dak Nederland

    Meten is weten. Dat geldt voor ons online marketingbureau én de dakdekkers bij onze opdrac...

  • Scrolla!

    Scrolla! is een nieuw concept in de webdesign business. Om het merk goed en op de juiste manier i...

  • TC University

    Voor TC University is Maatwerk Online gestart met een Google AdWords campagne en een Bing adverte...

  • IBP Interieurbouw

    Nadat IBP Interieurbouw een nieuwe website had laten maken, wilden ze ook aan de online marketing...

  • 1Kapper

    Voor www.1kapper.nl hebben we een Google AdWords campagne opgezet met als missie: conversies gene...

  • JHN Creatives

    Websitebureau JHN Creatives bouwt en ontwerpt websites voor diverse bedrijven. Om dit goed aan de...